For første gang nogensinde løber CRN Academy i dag af stablen i Allerød, nord for København. Omkring 100 forhandlere har tilmeldt sig arrangementet Reseller Day, og de kan vente sig en dag fyldt med gode råd om, hvordan man som sælger når igennem til kunderne.
Dagens deltagere kommer blandt andet til at opleve sociolog Emilia van Hauen, der vil sætte forretningsforståelse og bundlinje ind i et større sociologisk perspektiv. Tidligere supersælger og dobbelt olympisk vinder Søren Holmgren vil give gode staldtips videre, og desuden er der gennem hele dagen indlagt en række workshops.
CRN Reseller Day er det første af en række arrangementer, hvor CRN tilbyder it-kanalens virksomheder mulighed for at få input til, hvordan de kan styrke deres relationer til kunderne og dermed gøre en bedre forretning. Ved dagens arrangement er det således salget, der er i fokus
”Der er masser af producenter og distributører, der gør et fremragende stykke arbejde med at uddanne forhandlere, men vi sporer alligevel et grundlæggende behov for en opdatering af sælgernes kompetencer,” siger Allan Thestrup, chefredaktør på CRN.
”Som medie for kanalen har vi en unik mulighed for at tilbyde leverandørneutral undervisning, og det tror jeg er meget efterspurgt,” siger Allan Thestrup, der tilføjer, at CRN på ingen måde er ude på at gå distributører og producenters egne uddannelsesaktiviteter i bedene.