Torsdag i forrige uge gik en central i TDC-systemet så meget i udu, at al aktivering og registrering af omkring 10.000 SIM-kort blev sendt ud på et sidespor, hvorpå de bare blev lagt i kø i stedet for at blive behandlet. Fejlen blev relativt hurtigt rettet, men de 10.000 mobilkunder, der ikke kunne få aktiveret deres SIM-kort, måtte vente noget længere.
I onsdags meldte TDC, at man ville være gennem alle ekspeditioner inden 24 timer, men den plan kommer ikke til at holde, erfarer ComON.
"Selve driftsproblemet er blevet løst, men vi er stadig kun omkring 95 procent igennem håndteringen af den pukkel, som problemet medførte," fortæller pressemedarbejder i TDC Lasse Bastkjær Jensen.
Heller ikke i fredags kunne de resterende mobilkunder regne med af få deres SIM-kort til at virke: En sandsynlig dato for færdigbehandling af hele puklen er mandag eller tirsdag i denne uge, fortæller pressemanden.
Selskabets kommunikation til de berørte brugere er dog ikke blevet lige positivt modtaget overalt.
TDC-kunde Jakob Meile fortæller, at han siden hans mobil døde i sidste uge har ringet flere gange til TDCs kundesupport, og hver gang er blevet lovet, at problemet ville blive løst "i løbet af et par timer" eller "i morgen".
"Hvis de bare kunne informere ordentligt om det. Men man har hele tiden fået at vide, at det lige er ved at blive løst. Men det er bare ikke sket, og det virker stadig ikke. Nu skal jeg af sted på ferie og have min mobil med, og jeg ved ikke hvornår den kommer til at virke," siger han.