Navisionshuset Datapro fik et overskud på 3,1 millioner kroner i 05/06. Det er en fordobling i forhold til det foregående år, hvor resultatet endte i 1,5 millioner kroner.
»Det skyldes dels en stigende omsætning, men også bedre effektivitet. Vi er blevet bedre til at udnytte arbejdstiden for vores konsulenter,« fortæller Brian Atli Andersen, der er adm. direktør for Datapro.
Han ejer selv 15 procent af selskabet, mens de tre resterende andele på hver 28 procent er ejet af henholdsvis finansmændene Stig Hølledig og Nils Marstrand og den tidligere Bodenhoff-direktør Klaus Ege Andreasen.
Datapro har i dag 20 konsulenter, der varetager de godt 100 kunder. Ifølge direktøren gør det selskabet til en af de største konsulenthuse, der fokuserer på de små og mellemstore kunder.
»Jeg tror, at grænsen ligger på 30 mand, så er vi der, hvor vi skal være i Navision-markedet,« forklarer Brian Atli Andersen.
Han forventer dog, at der kommer til at gå nogle år endnu, inden Datapro når op på 30 konsulenter. Målet for virksomheden er ikke at vokse, alene fordi det er muligt, for indtjeningen skal kunne følge med.
I de første par måneder af det nye regnskabsår har Datapro fortsat den positive udvikling og direktøren tror på endnu et rekordår for konsulenthuset. 05/06 var tredje år i træk med overskud for Datapro efter en rekonstruktion i 2003.