På internetsiden www.conrad.se kan man få en forsmag på, hvordan tyske Conrad vil erobre det danske marked for internet og postordresalg af elektronik. Det svenske site er nemlig første skridt mod en erobring af skandinavien.
»Det er ikke tilfældigt at vi starter ud fra Malmø. Det ligger tæt på Danmark, » siger Christian Kämmer, der er chef for Conrad Nordic.
Han fortæller at planen er først at gøre sig nogle erfaringer på det svenske marked, så man er bedre forberedt på at gå ind i Norge og Danmark.
»Indenfor et til to år, hvis ikke før, går vi ind i Norge og Danmark,« konstaterer Kämmer.
Den svenske satsning er fokuseret meget på B2B-markedet, fordi Kämmer ikke tror på, at Conrad i første omgang vil kunne gøre en forskel på forbrugermarkedet.
»Jeg vil ikke bare være endnu en butik, der sælger billige Dvd-afspiller eller fladskærmstv. Derfor har vi i første omgang heller ikke computere,« siger Kämmer.
Han tror mere på, at Conrads koncept, som blander postordrekatalog-salg med Internetbutik, i første omgang vil få succes ved at målrette salget mod mindre virksomheder.
»Hvis den strategi virker i Sverige, vil den også blive brugt i Danmark. Man skal aldrig ændre på en vindende strategi,« siger Kämmer.