Acer breder nu sin multibrandstrategi ud over Danmark og Norden. Svenske Petter Anderson er udnævnt til nordisk chef for Gateway, der skal angribe erhvervsmarkedet.
»Vores plan er at være aktive på det danske marked i løbet at to til tre måneder,« skriver Petter Andersson i en mail.
Det er Petter Andersson opgave at bygge en nordisk organisation op, som skal sælge Gateway-mærket, der kommer til at fungere som en konkurrent til søsterselskabet Acer.
»Vi har ikke noget med Gateway at gøre i Danmark,« bekræfter Acers marketingchef i Danmark Poul Bisgaard overfor CRN.
Gateways nyudnævnte nordisk chef Petter Andersson vil ikke ud med detaljerne omkring, hvordan Gateway vil etablere sig på det danske marked. Han oplyser dog, at planen er, at etablere en dansk organisation efter sommerferien.
Peter Andersson har overfor det svenske itmedie It24 fortalt, at hans ambition er, at Gateway tager en markedsandel på to procent i løbet af det første år.
I modsætning til Acer, der går efter privatmarkedet og SMB-markedet, skal Gateway positionere sig mod mellemmarkedet. Derfor nævner Petter Andersson overfor IT24 også Lenovo og Fujitsu, som de primære konkurrenter.
Gateway vil køre med en ren kanal-strategi i Norden, hvor Petter Andersson forventer at, der udnævnes en distributør i hvert nordisk land og etableres en dedikeret partnerkanal.