Den nye direktør Mark Hurd, har flere gange fortalt om sine intentioner om at fokusere på HP's kerneområder. Han styrer for tiden amerikanske producent gennem en større omstrukturering, hvor HP blandt andet vil sige farvel til 10 procent af sine ansatte, cirka 14,500 personer.
Salget af ProCurve produkter risikerer stagnation hvis de mister HP prædikatet, siger Pete Busam, direktør i Procurve Elite partner Decisive Business Systems:
»HP mærket giver ProCurve et mærkbart løft. Derfor ville frasalget være lidt skuffende fra mit perspektiv, men jeg forstår hvad HP må gøre for at tilfredsstille Wall Street,« siger Pete Busan til CRN USA.
Andre ProCurve partnere har udtrykt, at det er for tidligt at snakke om konsekvenserne som et frasalg af ProCurve enheden kunne have:
»Det afhænger af hvem der bliver køberen,« siger Bob Patrick ejer af forhandlerhuset MXN.
HP's ProCurve forretning er angiveligt profitabel, men stod foran en hård kamp mod markedets førende producent Cisco. I 2004 var man nummer fire på det Nordamerikanske marked, med en anddel på 2,4 procent, til sammenligning sad Cisco i samme periode på 74,3 procent af markedet.
Og selvom HP har fundet succes på SMB markedet, har man samtidig været ude af stand til omvende nogle af sine andre store partnere til ProCurve.
Herhjemme har forhandlerhuset Atea netop meldt ud, at man fremover vil satse på ProCurve i forbindelse med Iptelefoni-løsninger.
Muligheden for at HP frasælger Procurve afskrækker dog ikke Atea-boss Henrik Damgaard:
»Hvis de skulle sælge det fra må man antage, at en køber vil overtage det for at drive det videre i et nyt regi. Kommer der et nyt navn på bliver det så dem, vi skal arbejder sammen med. Jeg tror, ikke, det ville ændre ret meget, hvis det skulle ske,« siger Henrik Damgaard.