Just-Eat.dk er på vej til at slæbe firmaet bag sitet Just-Meat.dk i retten, hvis ikke kødsiden ændrer navn. Det skriver Erhvervsbladet med henvisning til Dansk Handelsblad.
”Forretningsdelen ligger tæt op af vores, og begge portaler handler med mad. Det kan vi ikke være tjent med,” siger Just-Eats danske direktør Mads Eriksen ifølge bladet.
Men kødsiden er klar til kamp. Just-Meat er drevet af firmaet Allbrands.dk, der bedriver detailsalg på nettet i diverse webshops. Just–Meat er et kommende site, hvor forbrugerne skal kunne bestille varer fra deres lokale slagtermester. Ifølge hjemmesiden bliver den aktiv i midten af næste måned – hvis altså ikke Just-Eat.dk får sat en skarp kniv i projektet inden da.
Firmaet bag Just-Meat kan ikke forstå, at der skulle være noget galt med det kødfulde navn.
Direktør i Allbrands.dk siger ifølge Dansk Handelsblad, at han godt kan se en vis lighed mellem de to navne Just-Eat og Just-Meat, men at ordet ”just”, der på engelsk betyder ”kun”, er vigtigt, fordi det signalerer, at det kun er kød, det handler om på sitet.