Orange tjener mere pr. kunde trods priskrig

Det franske teleselskab fik 67.000 nye danske kunder i det forgange år og øgede indtægterne pr. kunde med 10 procent. Priskrigen i Danmark betyder dog at omsætningen pr. kunde er blandt det laveste hos Orange.

En stigning i kundetallet fra 509.000 til 576.000 var hvad det franske teleselskab France Telecoms danske datterselskab præsterede i 2003. Det fremgik af France Telecoms årsregnskabsmeddelelse, der tikkede ind hos børsen i Paris onsdag. På verdensplan har Orange nu omtrent 50 millioner kunder.

I 2003 steg omsætningen i Danmark fra 1,8 milliarder kroner til 1,9 milliarder kroner - en stigning på syv procent. Samtidig steg brugernes gennemsnitlige forbrug 10 procent - fra 2.533 kroner om året til 2.771 kroner. Det er sket selv om der de seneste år har hersket en heftig priskrig på det danske telemarked.

Stigningen til trods er de danske kunder dog stadig nogle af de Orange-kunder, som skæpper mindst i kassen hos de franske teleselskab. Kun kunderne i Egypten, Rumænien og Slovakiet taler for et lavere beløb pr. kunde.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Dinner Roundtable: Sikre og skalerbare løsninger til den moderne komplekse infrastruktu

Traditionelle IT-sikkerhedsløsninger, såsom VPN'er, er ikke længere tilstrækkelige for de avancerede sikkerhedsbehov og kompleksiteten i moderne virksomheder. Det norske nationale cybersikkerhedscenter anbefaler derfor nu at erstatte SSLVPN/WebVPN-løsninger på grund af sårbarheder.

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere


NIS2: Indhold, krav og konsekvenser- sidste chance for at blive klar

Vi sætter på denne dag fokus på hvad NIS2-direktivet kommer til at betyde for din organisation. Du et overblik over direktivet og de skærpede krav, så du undgår bøder og sanktionering.

26. september 2024 | Læs mere