Det gik både op og ned i 1. kvartal af 2004 for den danske producent af kommunikationsudstyr til skibsfartsindustrien, Eurocom Industries.
På overfladen gik salget tilbage med godt fem millioner kroner i forhold til samme periode sidste år - og endte på 87,6 millioner kroner. Tilbagegangen skyldes, at fiskeindustrien i øjeblikket er meget hårdt ramt af EU's stramninger af fiskekvoterne. Det betyder, at branchen er voldsomt presset, og derfor ikke investerer i nyt radiokommunikationsudstyr.
Selv om kvotestramningerne påvirker EuroComs salg er der alligevel indtjeningsmæssig fremgang for virksomheden. På bundlinjen gik resultatet gik næsten to millioner kroner frem til 7,5 millioner kroner.
Indtjeningsfremgangen skyldes primært, at EuroCom i 1. kvartal er kommet godt i gang med salget af sine nye overfaldsalarmer til skibe. Disse er beregnet til brug, hvis skibe overfaldes af sørøvere eller terrorister og ifølge EuroCom har skibsindustrien i øjeblikket meget stort fokus på at sikre sig mod overfald.
For hele 2004 fastholder selskabet sine forventninger om en omsætning på 364 millioner kroner og et overskud på 25-30 millioner kroner.
Efter offentliggørelsen af regnskabet lå EuroCom-aktien uændret i kurs 12.