M1 ville egentlig gerne være flinke, men endte med at være det modsatte, da Jeanne Freilev skulle have porteret sit nummer fra M1 til TDC.
Hun har nemlig her i november måned fået en regning på 39 kroner for en servicepakke, selvom nummeret ifølge TDC's kundeservice blev overflyttet allerede den 12. januar i år.
Da Jeanne Freilev så den 13. november kontakter M1 for at brokke sig, bliver nummeret endeligt opsagt, men til gengæld skal hun stadig betale de 39 kroner - plus ekstra gebyrer på i alt 150 kroner.
M1 erkender nu, at der er sket en fejl.
»Der er ikke så meget at sige. Det skyldes en menneskelig brøler hos vores kundeservice. Kunden har haft ringet ind og bedt om en hurtigere overflytning af nummeret, og vores medarbejder i kundeservice, der er en dygtig medarbejder, der gerne vil hjælpe, kender så en bagindgang, der gør det muligt. Problemet er så bare, at det ikke er blevet slettet i faktureringssystemet,« beretter Mads Veiby, der er direktør for M1.
»Altså, det var da helt fantastisk synes jeg, for jeg fik en mail fra M1 i går, og der var der ikke nogen beklagelser,« fortæller Jeanne Freilev, da hun hører om M1's svar til ComON. I den mail stod der blot, at hendes nummer endeligt var lukket, efter hun indbetalte de 189 kroner.
At Jeanne Freilev overhovedet indbetalte pengene skyldtes, at hun var bange for at skulle betale yderligere. Hun fortæller til ComON, at hun var blevet truet med at komme i registeret for dårlige betalere, men hun har ikke gemt den mail, hvor det stod.
Mads Veiby forklarer dog til ComON, at M1 først truer med Ribers ved rykker nummer to.
At M1 ikke har registreret fejlen, da Jeanne Freilev ringer ind den 13. november og blot opsiger hendes nummer, det kan ifølge Mads Veiby skyldes, at M1 i perioder bruger medarbejdere fra telemarketing.
Men pengene - dem kan Jeanne Freilev nu få tilbage.