Google et bedre brand end Coca Cola. Det er i hvert fald resultatet af en undersøgelse fra websitet Brandchannel, der drives af mærkevarekonsulentfirmaet Interbrand. Sitet lader hvert år læserne kåre årets stærkeste brand. Google har slået sidste års vinder, Apple, af tronen. Apple må i år nøjes med en andenplads.
Ifølge Brandchannel er søgemaskinen Google et af de mest uundværlige værktøjer for erfarne netbrugere. Søgemaskinen roses primært for sin overlegne teknologi, som omkranses af en brugervenlig grænseflade.
Først på tredjepladsen kommer Coca Cola, som er klatret syv pladser op ad listen siden sidste år.
Tre nordiske virksomheder har klaret sig ind på top ti. På sjettepladsen ligger det svenske møbelhus Ikea, mens mobilgiganten Nokia (7) og finske Absolut Vodka (10) er de øvrige Nordiske repræsentanter på årets top ti.
Årets top ti:
1. Google.com
2. Apple
3. Coca Cola
4. Starbucks
5. Ikea
6. Nike
7. Nokia
8. BMW
9. Volkswagon
10. Absolut