Den årlige undersøgelse af kvaliteten på de offentlige hjemmesider, Bedst på Nettet, har denne gang sat fokus på myndighedernes evne til at kommunikere med borgerne i et forståeligt sprog. Bedst på Nettet konkluderer at de offentlige institutioner generelt er blevet bedre til at formidle informationer og give borgerne mulighed for dialog med myndighederne.
I uddelingen af karakterer til hjemmesiderne - som hver får mellem en og fem netkroner - er udformning af sproget og institutionens politik og strategi for formidling til brugerne via nettet er i år vægtet højt.
Det er især amter, ministerier og styrelser, som har fået gode karakterer for deres sproglige formidling og indsats for at hjælpe brugerne på tværs af forvaltningsområder.
Kommuner og biblioteker klarer sig særligt godt når det gælder om at indbyde til dialog mellem borgere og det offentlige.
Prisen til årets bedste offentlige hjemmesider i syv kategorier uddeles den 17. november. Listen over de 28 nominerede og resultater for alle 600 offentlige hjemmesider, der er vurderet i år, kan hentes på Bedst på Nettets hjemmeside.
Men tekniske problemer gør det meget svært at sammenligne resultaterne på tværs af institutioner. I stedet for den planlagte dynamiske databaseløsning er resultaterne for 2004 offentliggjort som statiske dokumenter på projektets hjemmeside.