Med allerede 150 danske butikker har norske Dinpris fået et brohoved på det danske marked for online prisagenter. Web 2.0-teknologi og et bredt produktudbud skal konkurrere med edbpriser.dk og Kelkoo.
På Dinpris.net kan man både købe RAM-chip, musikinstrumenter og modetøj.
»Vi går ikke kun efter computere og elektronik og ser os mere som en konkurrent til Kelkoo,« siger dinpris' direktør Ayman Mackouly, til ComONs søsterblad CRN.
Dinpris, der blev grundlagt i 2004, blev sidste år siden opkøbt af det svenske telefonbogsforlag Eniro for 62 millioner svenske kroner og er siden gået ind på det svenske marked. Nu kommer turen til Danmark.
Dinpris søger nu efter onlinemedier, hvor de kan annoncerer ved hjælp af et stykke javakode lagt ind i et link i selve artiklens tekst. Når læseren peger på linket popper et billed af varen op. Et klik sender læseren til Dinpris prisagent.
I Norge har dinpris 400 butikker tilmeldte. I Danmark er det indtil videre blevet til 150 tilmeldte butikker, der dog ikke alle er blevet lagt på portalen endnu. Tilmeldt butikker omfatter blandt andet SHG og Pixmania blandt mange andre. Annocering på prisagenten er baseret på »No cure, no pay«-princippet.