Musikkanalen MTV lancerer til efteråret en ekstra kanal på Nettet. Kanalen skal udnytte de mange nye brede forbindelser til Internet eks. ADSL og bredbånd. Kanalen bliver ikke bare en streamet udgave af tv kanalen, men et helt nyt MTV tilbud, "MTV Live", som bliver en unik kanal i MTV universet.
MTV Live bliver en 24-timers musikkanal rettet mod MTV's kernemålgruppe, de 16-34 årige. Kanalen vil fokusere på live optrædener fra kendte navne - optagelser, som allerede ligger i de omfattende MTV arkiver.
Kanalen er udviklet af MTV Northern Europe i tæt parløb med det otte måneder gamle firma tripledash, der har konterer i Danmark og England. Parterne har brugt seks måneder på at udvikle og formulere MTV's bredbåndsstrategi for de kommende tre år.
- Vi får ideerne, udvikler dem, og nu skal vi også udføre dem. Interaktivitet er ikke bare noget man kan tilsætte, vi integrerer det i hele kanalen og åbner for en ny oplevelse for seerne, fortæller Claus Mathisen, der er direktør hos tripledash.
Ifølge pressemeddelelsen vil MTV Live starte op i løbet af andet kvartal i år.