TDC har mistet flere store hotspot-kunder til den europæiske udbyder The Cloud. Senest har McDonalds droppet TDC som operatør af deres trådløse surfzoner til fordel for konkurrenten, skriver Ingeniøren fredag.
»Vi fik et bedre tilbud på internetadgang til vores kunder fra The Cloud. Og flere af vores søsterselskaber i andre lande bruger også denne udbyder«, siger Kristian Madsen, adm. direktør i McDonalds Danmark, til Ingeniøren. Kæden er stadig kunde hos TDC på andre forretningsområder.
En anden af TDC Hotspots kunder, Monarch, er også opmærksom på nye behov hos kunderne. It-chef Kristian Nørgård fortæller, at Monarch har været i kontakt med andre hotspot-udbydere.
»Trenden er soleklar. Kunderne vil på nettet uden at betale for det, og det må vi tage bestik af«, siger han.
Hos TDC afviser man, at der er tale om kundeflugt, men tilføjer at forretningsmodellen hotspot er ved at blive analyseret.
»Nu er der på ingen måde tale om kundeflugt. Vi har mistet nogle lokationsejere i 2007, men vi har også fået nye. Som på alle øvrige områder med flere leverandører, er det en naturlig ting, at kunder skifter leverandør,« siger Henrik Gjerulff, som er ansvarlig for TDCs mobildata, til Ingeniøren.