Indhold
I fredags modtog cirka 2.500 af Internetudbyderen World Onlines kunder en rykker på beløb som kunderne allerede havde betalt. I dag har ledelsen officielt beklaget fejlen overfor kunderne i et indlæg i udbyderens nyhedsgrupper.
Henover weekenden har World Onlines nyhedsgrupper glødet med indlæg fra vrede brugere, der har modtaget brev fra inkassofirmaet Intrum Justitia. Her rykkes kunderne for betaling for forbrug, der hidrører fra august 1999. Også kunder, der betaler deres regninger via Betalingsservice har modtaget rykkeren.
De berørte kunder har enten allerede tidligere betalt deres udestående eller ikke modtaget den automatiske betalingsanmodning gennem Betalingsservice.
Ifølge World Online har man igennem et stykke tid haft tekniske problemer med at rykke kunderne for betaling, hvorfor man har valgt at lade Intrum Justitia stå for dette. Fejlen er opstået ved de oplysninger som World Online har videregivet til inkassofirmaet og er således ikke et udtryk for, at der er rod i World Onlines interne debitorbogholderi.
- Vi ved nøjagtig på en tiendedel af en øre, hvor meget den enkelte kunde skylder, oplyser økonomichef Jonny Jonasson i den officielle undskyldning til brugerne.
Jonny Jonasson har endnu ikke overblik over, hvilke kunder, der er blevet ramt af fejlen, men anslår, at det er mest sandsynligt, at det er de ældste kunder, som har modtaget rykkerskrivelsen.
World Online vil mandag udsende en undskyldning per brev til alle de kunder, der fejlagtigt har modtaget rykkerskrivelsen.