En Internetløsning, som træder i kraft næste år, tilbyder en lavere billetpris til de kunder, der køber togbilletten via Nettet, og dermed sparer DSB for at yde personlig betjening. Det skriver Børsen i dag ifølge IDG Online.
Samtidig ønsker DSB at afskaffe papirbilletten til fordel for en digital af slagsen. DSB håber på at den digitale billet kan lanceres i løbet af de næste fire eller fem år. Med den elektroniske billet får passagererne en chip, der indeholder rejseoplysninger. Dermed kan passagererne gå direkte ombord på toget uden at skulle stå i kø ved billetautomaten.
DSB arbejder dog på en midlertidig løsning, der ikke erstatter papir-billetten, men sparer passagerne for at stå i kø. Bjørn Wahlsten, der er direktør for DSB Passagertog, siger til Børsen, at DSB overvejer at give kunderne lov til at printe billetten derhjemme og betale, når de sidder i toget. Wahlsten regner med, at det bliver muligt for business-kunderne inden længe.