Google smider BMW ud

Google mener at BMW har forsøgt at manipulere søgeresultaterne. Nu er BMW smidt helt ud af søgeindekset.

Det såkaldte søgemaskineoptimering er en hårfin balancegang mellem tilladt finjustering og decideret manipulation. Google mener nu at BMW har overtrådt grænsen og forsøgt at manipulere sig til en bedre placering i søgeresultaterne. Det har fået Google til at tage det usædvanlige skridt at smide BMW helt ud af søgeindekset.

Dermed står bilmærkets hovedside www.bmw.de ikke længere øverst på listen, når man søger på BMW. De forskellige nationale BMW-afdelinger - deriblandt den danske - kommer dog stadig frem i søgeresultaterne.

Google hævder at BMW har brugt såkaldte doorway-sider til at manipulere søgemaskinen. Det er sider, som udelukkende er oprettet for at få søgeprogrammet til at rykke selskabets hjemmeside højere op i søgeresultaterne.

Når brugeren f.eks. går ind på adressen www.bmw.de/bmw-neuwagen.html, bliver man omgående viderestillet til en side med bilmodeller, mens Google-programmet får vist en helt anden tekst.

Det ventes at BMW vil gøre bodsgang og fjerne de omstridte doorway-sider, hvorefter Google sandsynligvis vil tage firmaet til nåde og tilbagekalde sin dødsdom. Men sagen kan også få stor signalværdi over alle andre, der forøger at udøve indflydelse på søgeresultaterne hos Google.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere