En ny analyse fra Nielsen//NetRatings viser, at søgemaskinen Google bliver mere og mere populær i Norden. Gennem det sidste halve år har Google haft en vækst på 122 procent alene i de nordiske lande. I februar måned havde søgemaskinen 463.000 unikke besøgende. Google havde i februar besøg af 106.551 unikke besøgende fra Danmark.
- Yahoo!'s valg af Google som alternativ søgemaskine er sikkert den primære årsag til den store stigning i antal besøgende. Det viser med al tydelighed værdien af, at blive associeret med et stærkt brand på nettet, siger Simon Svegaard, salgs- og marketingdirektør og ansvarlig for Nielsen//NetRatings.
Af de nordiske lande, er det Finland, der har taget bedst mod Google. Her besøgte 176.005 forskellige Internet brugere søgemaskinen i løbet af februar. Finnerne er også dem, der gennemsnitligt bruger mest tid på Google. Hver bruger brugte i gennemsnit 13 sekunder på søgemaskinen.
Danskerne og svenskerne bruger omtrent samme tid på søgemaskinen, nemlig 10 sekunder, mens nordmændene bruger markant mindre tid på Google - 8 sekunder.