En vigtig del af Smart Office bliver et program, som under titlen Unified Support Network integrerer HP's servicefaciliteter med certificerede partneres service- og salgsfunktioner.
Carly Fiorina sagde, at HP's forhandlere for første gang vil kunne både sælge og levere HP-mærkede og -certificerede service- og support-ydelser.
»Det betyder, at hvis en SMB-kunde har brug for assistance, så kan HP og en lokal forhandler køre ud til kundens kontor ... og arbejde som et samlet team, hvor de har adgang til de samme backoffice-funktioner, som kan løse kundens problem,« forklarede hun.
Ifølge iagttagere og forhandlere i USA er konceptet langt mere løsningsorienteret end tidligere, skriver det amerikanske CRN.
»De har fået en løsningstilgang til SMB-markedet. Set fra en lille virksomheds perspektiv er det lige det, du har brug for. HP forstår, at i sig selv er deres produkter ikke en løsning. Produkterne er integreret med software og ekspertise inden for vertikale markeder,« kommenterer en forhandler over for bladet.
Hos HP i Danmark oplyser informationschef Henrik Kirkeskov, at der i øjeblikket arbejdes på at implementere strategien, og at man kan være mere konkret omkring detaljerne om to til tre uger. Men generelt er det hensigten, at HP vil gøre det nemmere for SMB-markedet at købe »løsninger« hos HP, forklarer han.