Stofa-kunder har onsdag oplevet et udfald af de helt store.
Stofa oplyser selv, at henved 50.000 kunder har haft problemer med at se tv, kommer på nettet eller ringe siden morgenstunden.
Problemerne skyldes et overgravet kabel tæt ved Stofas hovedsæde i Horsens. Det satte Stofas digital-tv og telefoni ud af spillet i hele landet. Desuden forsvandt internetforbindelsen hos Stofa-kunder på Horsens-egnen.
Da kablet blev gravet over tæt på hovedkvarteret, var hjælpen dog tæt på, og omkring klokken 15.00 betegnes situationen igen som normal.
Ifølge Stofa var det en entreprenør tilknyttet fiber-selskabet Profiber, der var skyld i miseren. Stofa oplyser, at den pågældende entreprenør har fået udleveret kort over Stofas nedgravede kabler i området. At kablet alligevel blev klippet over, kan skyldes manglende lokalkendskab, da det pågældende gravehold bestod af udlændinge.
Overgravningen betød, at Stofas egne forbindelser også røg, så kunder, der forsøgte at fejlmelde deres forbindelser, har også haft svært ved at komme i kontakt med firmaet.