De fleste blogs er blot dagbøger med få besøgende, men nogle bloggere skyder aben. Bloggen TechCrunch er et godt eksempel.
»Da jeg startede bloggen, var det bare en hobby,« fortæller Michael Arrington. Det stod dog senere helt klart for ham, at TechCrunch.com kunne blive til en af de bedst tjenende blogs. Nu er indtjeningen ifølge Michael Arrington på 1,2 millioner kroner om måneden.
I august måned klikkede ifølge comScore Inc. 1,25 millioner mennesker ind på TechCrunch eller de tilhørende blogs for at læse om emner som gadgets og præsidentkandidaters forhold til high tech.
TechCrunch tjener også penge ved at arrangere konferencer og fester. Som oftest går de penge dog til opstartende it-virksomheder.
Bloggen TechCrunch er blot to år gammel, men har udmærket sig ved at have en høj standard.
»Blogs, der tiltrækker traffik, er professionelle blogs,« siger Steve King, der er senior fellow i tænketanken Society for New Communications Research.
Dagbogsblogs har ikke mange chancer, men ifølge Steve King er der flere små blogs, som begynder at tjene penge.