I et 12-siders tillæg i Berlingske Business tirsdag beskriver videnskabsministeren i positive vendinger Teknologisk Institut som en "central aktør i det danske samfunds indsats for at styrke vidensspredning".
Det er ikke første gang, at videnskabsministeren gør sig i reklamer for det private erhvervsliv, og det har udløst stor kritik fra oppositionen.
"Når en minister favoriserer bestemte private virksomheder ved at anbefale dem, så er det i strid med, at han som minister skal varetage hele erhvervslivets interesser. Han reklamerer jo ikke for samtlige kursusudbydere i Danmark, men for én bestemt. Ved at deltage i reklamen blåstempler han Teknologisk Institut og stiller dem bedre end andre," siger Line Barfod, enhedslisten, til Berlingske Business.
Helge Sander har før medvirket i reklamer for Sonofon, Tilsted Communication, SAP, KMD, Hewlett-Packard og EDB-Gruppen. Og to gange har han fået en røffel af Anders Fogh Rasmussen, som mener, man skal afholde sig fra at lave reklamer.
Hos Teknologisk Institut er man glade over Sanders medvirken i reklamen.
"Det er ikke en ulempe for Teknologisk Institut, at ministeren har en positiv opfattelse af, hvad vi laver," siger kommunikationskonsulent Louise Simonsen.