Danmarks første store internetsucces er igen på danske hænder. Direktør i Jubii Peter Lundsgaard har investeret alle sine spareskillinger i søgeportalen.
»Jeg er gået "all in" og har belånt huset til op over skorstenen. Det skal lykkes for mig, og det tror jeg da også på, at det gør. Jubii har over 200.000 brugere om dagen, og det kan vi udnytte,« siger Peter Lundsgaard til Berlingske Tidende.
Sammen med en lille "invester"-gruppe har han lagt pengene til Lycos kontant, selvom det har været svært at rejse beløbet i finanskrisens skygge.
»Det er nu muligheden er der, og derfor griber vi den. Krisen skal nok vende,« siger han.
Han bekræfter dog, at det ikke har været let at rejse pengene til købe Jubii.
»Det at gå i bankerne for tiden er anstrengende, og mange af de, der har pengene, har ikke likviditeten,« siger Peter Lundsgaard.
Jubii har haft voksende underskud i flere år. I 2007 var underskuddet 23 millioner kroner, hvilket var en fordobling af underskuddet på 11 millioner fra 2006.
2008 giver også underskud, og Peter Lundsgaard og investergruppen har råd til at næste år, hvor eksperter mener, vi for alvor kommer til at mærke konsekvenserne af krisen, også giver underskud.
Direktøren og ejeren forventer, at det nye Jubii er oppe at køre fra marts. Det skal fremstå mere simpelt og seriøst.