Mandag sætte Tiscali-ledelsen »til salg«-skiltet op i vinduerne i både Norge og Sverige. Men det kommer ikke til at betyde noget for de danske kunder og det danske selskab, forsikrer Tiscalis danske direktør, Serge Lupas.
»Nej, tværtimod. Den internationale ledelse er meget tilfreds med os, og her i 2004 har vi måned for måned præsteret et bedre resultat end ventet,« siger Serge Lupas til IT-avisen ComON.
Dermed er Tiscali Danmark i gang med at få lappet det store hul i bunden af pengekassen, som har plaget det danske selskab lige siden dotcom-dagene, hvor selskabet ekspanderede voldsomt i Danmark under navnet World Online.
Det danske årsregnskabet for 2003 er endnu ikke offentliggjort, men i 2002 tabte Tiscali 168 millioner kroner ud af en omsætning på 239 millioner kroner. I 2001 var tabet 308 millioner kroner.
»Vi har overskud på driften, og er ikke så langt fra et overskud på bundlinjen. Jeg forventer overskud i 2005 eller 2006,« uddyber Serge Lupas.
Sure kunder på retur
En opgørelse fra Forbrugerinformation, som blev offentliggjort sidste år, viste at Tiscalis kunder var blandt de, der klagede mest over deres teleselskab. 18,7 procent af alle teleklager til Forbrugerinformationen var rettet mod Tiscali, der kun blev overgået af Telia i den statistik.
I årets første første fire måneder har Tiscali så småt begyndt at få bugt med problemerne. Således er antallet af klager i selskabets kundecenter faldet 37 procent, men det er stadig ikke tilfredsstillende.
»De resultater af vores kundetilfreds sidste år, viser at vi ikke har været i stand til at fokusere både på vækst og kvalitet på én gang. Det kæmper vi med at få ændret. Det ser fornuftigt ud, selv om jeg stadig ikke er tilfreds. Min målsætning er at halvere antallet af klager en gang til,« siger Serge Lupas.