Ved lanceringen af TV 2s nye Internetsider onsdag den 14. oktober var en af nyskabelserne et marked for brugte både på Internettet, Båd-Index. Den nye database findes på
adressen www.baad.tv2.dk.
Båd-Index indeholder allerede nu over 1.000 emner, og er dermed det største bådmarked i Danmark. Brugerne kan frit søge ud fra ønsker til f.eks. bådens pris, model og alder. Herefter præsenteres en oversigt over relevante emner. Et klik på båden giver en side med detaljeret information, inkl. et foto af båden. Man kan også tilmelde sig en e-mail tjeneste, der giver besked om nye både, der opfylder brugerens ønsker.
Båd-Index bruger "Internet-robotter" til at finde nye emner. En stor del af annoncerne opdateres således fuldstændigt automatisk hver nat af disse robotter, der gennemsøger alle tilgængelige hjemmesider for bådannoncer.
Bådfolk kan selv indtaste annoncer direkte. I løbet af den første uge blev over 100 bådannoncer indtastet af private og bådforhandlere.
- Vi har tydeligvis opfyldt et behov for også at betjene dette marked, siger Christian Peytz, der er leder af TV 2/INTERAKTIV, det nye navn for TV 2s Internet-/Tekst-TV-afdeling.
Båd-Index er baseret på betaling fra annoncørerne. I hele 1998 er annoncering gratis. Herefter koster annoncer 200 kr. per styk inkl. moms.
Båd-Index er udviklet for TV 2 af Kapow! ApS, der også står for den fortsatte drift. Kapow er et nyt softwarefirma, der fokuserer på avancerede Internet-tjenester.