Artikel top billede

Opera-brugere elsker at klikke på bannere

Får annoncører flest penge fra reklamer i Opera?

En browser-undersøgelse vækker en del debat i øjeblikket.

Firmaet Infolinks har angiveligt regnet sig frem til, at der bliver klikket på mange flere bannerannoncer fra Opera-browseren end resten af markedets browsere.

Faktisk skulle en Opera-bruger være dobbelt så tilbøjelig til at klikke på en bannerannonce end en besøgende, der bruger Chrome. Brugere af Internet Explorer skulle være næstmest villige til at klikke på annoncer. De færreste klik i undersøgelsen kommer fra Safari-browsere.

Undersøgelsen er baseret på 40 millioner bannervisninger af primært tekstbaserede annoncer.

Men hvorfor?

Det diskuteres flere steder på nettet, blandt andet hos Opera selv, eftersom undersøgelsen ikke selv kommer med nogen bud på forskellen. Nogen mener, at det skyldes, at Opera-brugere er de mest loyale, og at de sørger for at klikke på annoncer på de sider, som de gerne vil læse og støtte.  Eller måske er Opera-brugerne mere nysgerrige?

En anden forklaring kan være, at brugere af de andre browsere i højere omfang bruger de såkaldte ad-blockers, der kan filtrere reklamer fra.

Andre spekulerer også i, at undersøgelsen kan være fejlbehæftet. For eksempel hvis tallene stammer fra hjemmesider, hvor der er en overvægt af Opera-besøgende.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Dinner Roundtable: Sikre og skalerbare løsninger til den moderne komplekse infrastruktu

Traditionelle IT-sikkerhedsløsninger, såsom VPN'er, er ikke længere tilstrækkelige for de avancerede sikkerhedsbehov og kompleksiteten i moderne virksomheder. Det norske nationale cybersikkerhedscenter anbefaler derfor nu at erstatte SSLVPN/WebVPN-løsninger på grund af sårbarheder.

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere


NIS2: Indhold, krav og konsekvenser- sidste chance for at blive klar

Vi sætter på denne dag fokus på hvad NIS2-direktivet kommer til at betyde for din organisation. Du et overblik over direktivet og de skærpede krav, så du undgår bøder og sanktionering.

26. september 2024 | Læs mere