Der skal gode idéer på bordet og en del hjælpende hænder til for at vende skuden hos Jubii.dk, der skal spejde langt efter tidligere tiders dominans på den danske del af internettet. Men det er ikke alle, der vil hjælpe til.
I forbindelse med Jubii.dk's kamp om at vinde danskernes hjerte og tid tilbage har Jubii blandt andet valgt at satse på en rejse-portal. Men her vil en af markedets ellers allerstørste ikke lege med.
»Vi har testet lignende partnerskaber og kan ikke se, det giver ekstra salg,« siger Jan Vendelboe, der er direktør for MyTravels Spies-afdeling til Mediawatch.
MyTravel har næsten en tredjedel af markedet, og derfor giver afvisningen en ordentlig mavepumper til Jubii-satsningen. Hos Jubii håber man på, at rejseselskabet kommer på andre tanker, når rejseportalen forhåbentlig kommer godt i gang.
Jubii skulle blandt andet bruge rejse-satsningen til at genvidne sin styrke. I øjeblikket indtager Jubii.dk en plads som nummer 19 på FDIMs liste over de mest populære hjemmesider.