Bladet e-Markedsføring starter nu en konkurrence i samarbejde med flere danske reklame- og Internet-firmaer. Opgaven er at skabe den bedste onlinekampagne for den humanitære organisation Amnesty International. De bedste kampagner kører på Nettet fra den 21. marts og to uger frem.
Konkurrencen har fået overskriften "e-markedsføring - der virker". Den er skabt i samarbejde mellem e-Markedsføring, DoubleClick Danmark, SOL, CIA Interactive og Millward Brown.
Det enkelte bureau kan indsende et ubegrænset antal forslag, der vurderes af en jury med repræsentanter for den danske Internet-branche. De udvalgte bureauer får 14 dage til at færdiggøre deres kampagner, som skal køre på SOL og Doubleclicks netværk.
Efter kampagneperioden bliver resultaterne vurderet i form af klik- og konversionsrate samt kampagners kvalitative effekt og kendskabsudviklingen. I slutningen af marts kårer juryen den endelige vinder, som belønnes med en rejse til New York og hyldes på en fest i slutningen af april.
Hos FDIH (Forening for Dansk Internet Handel) er man meget positive overfor det nye initiativ. FDIH mener at der mangler nye forretningskoncepter, som kan demonstrere Nettets kommercielle potentiale.
"Det var de nye forretningsideer som drev den kommercielle udvikling på internettet indtil for godt et år siden. Den finansille afmatning som siden fulgte medførte desværre også en noget lavere innovationsrate når det drejer sig om forretningsmodeller. Vi ser frem til at initiativer som dette kan være med til at udvikle vores appetit for at udvikle de mange uudnyttede kommercielle muligheder som internettet rummer," siger Gert Birnbacher fra FDIH.
En briefing for reklamebureauer afholdes fredag den 23. februar kl. 11 hos Amnesty International i København. Sidste indsendelsesfrist for forslag er den 5. marts. Flere oplysninger om konkurrencen findes på nedenstående adresse.