Mobilselskabet Telia har besluttet sig for, at en del af deres kunder slipper for at betale for abonnement i bindingsperioden til deres iPhone 4.
Det skriver Mobilsiden.dk.
Telia giver erstatningen, efter mobilselskabet ved en fejl sende en mail til kunder, der stod på en venteliste til den nye æblemobil, hvor der stod vildledende priser.
Telia havde glemt at fortælle, at foruden købsprisen var der seks måneders dyrt abonnement oveni.
Først afviste Telia at give rabat, men nu giver det svenskejede teleselskab sig. Foruden abonnementsbetaling i bindingsperioden slipper kunderne for at betale oprettelsesgebyr og PBS-gebyr.
"Vi har lært, at vi skal kigge mails endnu grundigere igennem. Jeg synes, vi har reageret hurtigt, men selvfølgelig ville det være bedre, hvis det aldrig var sket," siger Telias kommunikationsmedarbejder Ditte Poulsen til Mobilsiden.dk.
Det er kun kunder, der har købt mobilen via linket i mailen, der får de seks måneders gratis abonnement.
Telia vil ikke oplyse, hvor mange kunder, der får rabatten på 2700 kroner. Men ifølge Mobilsiden.dk's oplysninger, havde mobilselskabet 500 nye iPhones til salg og spekulerer således i, om det kostede Telia op til 1,4 millioner kroner i kompensation.