Siden den 20. august har brugere af Google-mail haft problemer med en facilitet i den gratis webmailtjeneste.
Problemet har været flittigt debatteret på Googles eget support-forum, men stadigvæk synes det ikke helt klart, om der bliver taget hånd om det eller ej, anføres det i debatten.
Problemet er imidlertid opført som et kendt problem hos Google, men der er ingen forklaring eller yderligere detaljer om dets håndtering.
Læsere har overfor ComON antydet, at Google har syltet problemet. Også på søgegigantens supportforum er der undren: her lyder et af de seneste indlæg i tråden:
”Jeg venter stadig på at få labels til at virke. Jeg er virkeligt foraget over situationen. Der har ikke været nogen officiel reaktion fra Google endnu. Jeg ved end ikke om de arbejder med problemet eller ej,” skrev Gmail-brugeren SaurabhBisht ved middagstid i dag.
Der har dog været en offfciel Google-respons: En pige ved navn Iris, der står anført som Google-ansat, skrev den 26. august, at Google aktivt er i gang med at undersøge problemet. Iris kunne videre beskrive en udenoms-procedure, hvormed man manuelt kan få Label-funktionen til at virke.
Men i dag, en lille uge senere, er den egentlige funktionsfejl stadig ikke fixet.
Det betyder bestemt ikke, at problemet er blevet syltet, oplyser man hos Google Danmark.
”Alle kendte fejl rapporteres direkte på de forskellige tjenesters hjælpesider, hvor der også er link til debatforummer m.v. Vi benytter blogs og debatforums for hurtigt at kunne reagere, hvis der er problemer,” siger Peter Friis, der er direktør for Google Danmark.
Han fastholder, at Google ikke kunne finde på at glemme et problem:
”Generelt kan vi ikke oplyse om hvornår et problem er løst – kun så hurtigt, som det er menneskeligt muligt. Men en ting er helt sikkert: Vi ved, at brugernes tilfredshed er det vigtigste for os. Derfor forsøger vi også at få løst alle problemer så hurtigt som muligt,” lyder det fra den danske Google-boss.
Label-funktionen i Googlemail giver mulighed for at hæfte forskellige betegnelser – labels- på forskellige mails og dermed organisere dem på en mere overskuelig måde.