Det kostede den jyske handelsmand Kim Jørgensen dyrt, at han ikke blev ved sin læst tilbage i 2000, da dotcom-bølgen skyllede ind over landet. I datidens ånd stiftede han internetportalen 1klik.dk med håbet om at stable en forretning på benene.
De økonomiske drømme udviklede sig dog aldrig til fysiske værdier, og efter to år med millionunderskud har Kim Jørgensen valgt at fokusere på de sunde dele af forretningen.
Portalen er nu solgt fra. Tilbage i resterne står et mindre webudviklingsselskab, som leverer websites og intranet-løsninger til mindre og mellemstore virksomheder, samt hukommelsen om en dyr flirt med et nyt forretningsområde.
»Det har været lærerigt, selv om man nok kan sige, at det har været nogle store lærepenge, vi har givet ud,« fortæller Kim Jørgensen, der dog på intet tidspunkt fortryder satsningen.
Lærepengene er givet godt ud, bebuder han. Nu begynder pengene nemlig at komme, forklarer Kim Jørgensen.
»For at sige det sådan lidt jysk, så går det godt, for den del af forretningen, der er tilbage. Rigtigt godt endda,« siger Kim Jørgensen og erkender, at det betyder, at alt tyder på, at der bliver overskud i 2004 - både på driften og bundlinjen i det lille webhus, der nu skifter navn til efactory.dk.
Til trods for de store økonomiske smæk i portalforretningen har Kim Jørgensen formået at holde indtjeningen højt i sin basisforretning, Kim Jørgensen A/S, der handler med isenkram og brugskunst.