På dansk jord har Freeway og Dating.dk solidt fat i datingfolket. Men på verdensplan er det hjemmesiden Match.com blandt de største med 20 millioner medlemmer.
Nu styrker Match.com sine planer for det danske marked ved at indgå en aftale med TV2, der ligger inde med en af de mest besøgte hjemmesider i Danmark.
Partnerskabet betyder i sin enkelthed, at Match.com kommer til at ligge inde på selve TV2s hjemmeside, hvorfra man kan lede videre i profilerne. På den måde har Match.com fået et betydeligt boost i Danmark, hvor Dating.dk ellers sidder godt på markedet.
»Vores håb og målsætning er, at dette samarbejde vil skabe en stærk, tydelig og langsigtet lederposition for det danske Match.com-netværk,« siger Vice President International Johan Siwers, Match.com.
Match.com er baseret i USA og dukkede op i 1995. Selskabet er noteret på Nasdaq-børsen.
TV2 har for få dage siden indgået en lignende samarbejdsaftale med spilportalen goSupermodel.