I første omgang har Four Records gennemført en gennemgribende modernisering af D-A-Ds hjemmeside på D-A-D.com, og søndag aften arrangerer selskabet en D-A-D koncert på spillestedet Shepherds Bush Empire i London, oplyses det.
Four Records har til formål at fungere som inkubator-virksomhed for danske musiktalenter med et kommercielt potentiale. Selskabet vil rådgive om forretningsmæssig udvikling, især når det gælder international markedsføring, og eventuelt bidrage med den økonomiske støtte der skal til, for at føre talentfulde musikere helt til tops.
»Four Records er et ideologisk pladeselskab, som har valgt at anskue musikbranchen fra en helt ny vinkel. Vi vil hele tiden bevare fokus på kunstnernes behov og konstant søge nye veje at markedsføre og distribuere musik på. Det skal især ske via et internationalt netværk af uafhængige promotere og gennem markedsføring primært på Internettet,« siger Jens Fournais, der er administrerende direktør for Four Records, men som ellers står i spidsen for en af Danmarks markante IT-distributionsvirksomheder.
Samarbejdet med D-A-D er opstået efter det økonomiske uvejr, som gruppen kom ud i, da koncertarrangøren RockOn gik konkurs oven på den mislykkede WigWam Tour. Det store danske rockband havde brug for en håndsrækning for at komme sig over nedturen, og da Jens Fournais har været en trofast D-A-D-fan i mere end 12 år, var det naturligt for ham at træde til og tilbyde nogle af de ressourcer, som findes i BlueCom koncernen,« forklares det.
Four Records vil forsøge at dæmme op for piratkopiering af musik ved at tilbyde download af enkeltnumre fra alle D-A-D's albums til en pris på cirka 1 dollar pr. stk. Dermed bliver D-A-D det første helt store danske musiknavn, som giver sine fans mulighed for at købe og hente enkeltenumre på Internettet.