Serversalget rettet mod virksomheder voksede med 15 procent, mens konsument-markedet generelt fortsatte sin positive trend med en vækst på 21 procent.
Der blev i alt solgt 155.065 pc'er, heraf 48.310 notebooks og 7775 servere.
Hjemme-pc-salget er stadig beskedent. Det voksede med 5 procent, men lå på blot 5900 enheder.
HP er størst på markedet efterfulgt af IBM, Dell og Fujitsu Siemens.
På det nordiske marked tabte Inter-Data sin førerposition som den største lokale producent. I andet kvartal sejrede svenske Network ifølge IT Research foran Hattelco, Inter-Data og Amitech.
Ligesom de konkurrerende analytikere hos IDC mener IT Research, at værdien af pc-salget er faldet trods stigningen i styktallene. Priskampagner har været hyppige i perioden, og de har fjernet gevinsten ved det forøgede salgsvolumen.
Den nordiske marked som helhed voksede med syv procent målt i styktal. Fremgangen var størst i Norge med 22 procent, mens Sverige gik tilbage med 3,5 procent.