Jyllands-Posten har købt sig ind i Berlingske Officins job-portal Jobzonen.dk for et ukendt beløb. De to bladhuse vil køre job-portalen videre under selskabet Jobzonen A/S. Det skriver Berlingske Tidende.
- Sammen er vi væsentlig bedre end hver for sig. Det er nødvendigt at have meget stor styrke på Internet. Vi skal nu udvikle forretningsområder, vi ikke tidligere har været inde i, som f.eks. CV-databaser. Desuden vil vi gøre klar til bredbånd, så virksomheder i stedet for tekstannoncer kan indrykke videofilmede præsentationer, siger Lasse Bolander, adm. direktør for Metropol Online til Berlingske Tidende.
Jobzonen indeholder cirka 2.000 stillingsopslag, mens Jyllands-Postens Internetavis kan bidrage med omkring 750 opslag. Det gør den nye job-portal til den tredje største på markedet.
- Vi ser det her som et perfekt match. De fleste af Jobzonens nuværende brugere er fra Sjælland, og vi er stærke her i Jylland. Det giver grundlaget for en stærk, landsdækkende tjeneste, siger Jyllands-Postens Torsten Bjerre Rasmussen til avisen.
Den nye job-portal vil få stærk konkurrence af både Job-Indeks, der er Danmarks største netbaserede jobmarked, og "Monster" der er verdens største jobdatabase. "Monster" er på vej ind på det danske marked med overtagelsen af Jobline.dk.
Samarbejdet mellem JP og Berlingske kræver konkurrencestyrelsens godkendelse.
(Kilde: Berlingske Tidende)