Konferencen henvender sig både til ASP'er, kunder og samarbejdspartnere.
På konferencen vil nogle af branchens førende eksperter dele ud af deres forretningsmæssige og tekniske erfaringer med ASP som business-værktøj. De vil sætte fokus på, hvordan man som ASP-udbyder og -kunde kan udvikle sine produkter og markeder og derved opnå forretningsmæssige fordele.
»Analytikere, medier, kunder og branchefolk har jævnligt dømt ASP ude. Manglen på stordriftsfordele og kundernes modvilje over for at placere vitale data »ude af huset« er ofte blevet nævnt som de største barrierer. Men dansk erhvervsliv rummer masser af lysende succes-eksempler på, at man både teknisk og juridisk kan imødegå de risici, der ligger i ASP-modellen. Og der dukker hele tiden flere gode eksempler op,« siger Richard Amdi Madsen, formand for ASP-foreningen.
Efter en turbulent modningsperiode er ASP nemlig for alvor ved at bide sig fast som succesfuld forretningsmodel, mener han. Der findes i dag en bred vifte af danske ASP-virksomheder med masser af tilfredse kunder. Men succesen er usynlig. Og det er blandt andet det, konferencen skal gøre noget ved. Samtidig er konferencen et led i foreningens bestræbelser på at få den danske ASP-branche til at fremstå samlet og seriøs - for på den måde at lægge afstand til tidligere tiders »hype«, lyder det fra foreningen.
Mere om konferencens indhold på www.aspforeningen.dk.