I aftes var det igen tid til at kåre landets bedste webtjenester og butikker, da E-Handelsprisen 2010 blev uddelt.
Og dette års pris-award må siges at stå i det nordjydske tegn. Webbutikken Coolshop med base i Nørresundby løb med tre priser. Inklusiv hovedprisen E-handelspris 2010. Desuden tog firmaet statuetter i kategorien for salg af forbrugerelektronik og i kategorien for bedste detailforretning.
I juryens begrundelse kaldes Coolshop for en imponerende succeshistorie. Firmaet har på kort tid etableret sig som den dominerende spiller inden for salg af spil og spiludstyr. Juryen er også begejstret for Coolshops markedsføring, der blandt andet omfatter en tv-kanal på hjemmesiden, shop-in-shop-butik hos Blockbuster og heftig brug af Facebook.
Samtidigt har firmaet sikret sig en omsætning med et stort trecifret millionbeløb.
Vinder for 4. år i træk
Men der blev ikke kun uddelt priser til Coolshop.
Årets brugerpris gik til DTF Travel. Det er 4. gang i træk, at firmaet får flest stemmer i kategorien, hvor det er tilfredse kunder, der bestemmer vinderen.
I kategorien for små detailvirksomheder gik prisen til legetøjsbutikken Lirum Larum Leg. I kategorien for Rejse & Turisme vandt flyportalen Momondo. Årets online tjeneste er ifølge juryen MADLOG, der er en online kalorietæller, og prisen for at bruge de sociale medier bedst gik til Norman Copenhagen.
Prisuddelingen betød også, at Brøndby IF for en gangs skyld kan glæde sig over en sejr. Juryens Specialpris gik til Brøndby IF fordi, sportsklubbens hjemmeside "skiller sig ud og gør en forskel i internettes univers".
Mejer på podiet
Ikke en prisuddeling uden ærespriser.
Og årets ærespris gik til Preben Mejer på grund af sin mangeårige indsats for den danske it- og internetbranche.
De øvrige priser var årets nybegynderpris, der gik til MAGNET, som også fik prisen for små B2B-shops. Saxo Bank blev præmieret for sin evne til at flytte sit koncept ud over landets grænser. Årets business-to-business-forhandler blev Vilofarm, der sælger produkter til landbruget. Viloform blev hædret for sin evne i at omstille en traditionel forretning til at udnytte internettet fuldt ud.
HTH Køkkener blev præmieret for Cross-channel Integration.