I sidste uge kom det frem, at Domæneklagenævnet har besluttet at fratage en privatperson domænet Orango.dk og overlade det til et nystartet webbureau.
Den beslutning har i skrivende stund tiltrukket mere end 70 kommentarer på ComON. Men det er ikke det eneste sted, at sagen debatteres.
Diskussionen om domænet Orango.dk har spredt sig til især Twitter, hvor den har fået emnenavnet: OrangoGate
På Facebook blev Orangos egen fanside i fredags overmandet af dusinvis af folk, der efterlod alt andet end fanpost på siden. Den højtråbende kritik er dog efterfølgende blevet fjernet af firmaet selv. Uden et ord eller en forklaring.
Irrelevant
Forbrugeranmeldelser er også forsvundet fra Trustpilot i weekendens løb.
Truspilot samler generelt gode og dårlige kundeoplevelser fra nethandlende. Men i torsdags og fredags var det tydeligvis ikke Orangos utilfredse kunder, der pludselig havde efterladt tocifrede dårlige anmeldelser på Trustpilot. Det var tydeligvis personer, som ikke sympatiserede med firmaets beslutning om at bruge domænet Orango.dk.
Trustpilot har nu fjernet de talrige dundertaler og sure opstød på eget initiativ.
»Anmeldelserne har intet med virksomhedens service at gøre og er derfor blevet slettet,« siger Peter H. Mühlmann, direktør for Trustpilot til ComON.
Trustpilot samarbejder ofte med de bedømte butikker, så man for eksempel via ordrenumre kan se, at enten hyber-tilfredse eller super-skuffede kunder rent faktisk har foretaget et køb hos virksomheden. På den måde vil Trustpilot sikre at kritikken er reel.
I hele mediestormen er Orango, der ellers lever af blandt andet sociale medier, påfaldende tavse på både Twitter, Facebook og deres egen hjemmeside.