Der er penge i at bekæmpe uønsket spam. Det kan Jubii-stifter Martin Thorborg skrive under på. Han kan nemlig se tilbage på et succesrigt år for hans iværksættereventyr Spamfighter.
På kun et år er omsætningen på deres nye it-eventyr Spamfighter mere end firedoblet.
»Vi vækster så enormt i øjeblikket. Det er næsten uvirkeligt så hurtigt, det går. Vi oplevede aldrig noget lignende i Jubii,« siger Martin Thorborg til EPN.
Spamfighter leverer spamfiltre til e-mail-konties, så brugerne kan sortere uønsket spam fra, inden de lander i indbakken.
Siden december 2005 er antallet af daglige brugere vokset fra knap 1000 til over 11.000. Heraf tegner omkring fem procent et fuldt abonnement, mens resten nøjes med et gratis abonnement, som kan hjælpe med at filtrere uønskede mails.
Den massive tilstrømning af brugere kan også aflæses direkte i regnskabet. I 2005 omsatte Spamfighter for 5,5 millioner kroner, mens den i 2006 voksede til 23 millioner kroner.
Det er især i Holland, at den største vækst kommer, hvor 3000 næsten dagligt tegner et antispam-abonnement. Til sammenligning får Spamfighter cirka 300 nye danske kunder hver dag.
»Jeg vil blive skuffet, hvis vi ikke når mindst 80 millioner kroner i 2007,« lyder det fra Thorborg, der i det forgangne år kunne notere et million-overskud i virksomheden.
I år vil Jubii-stifteren sætte snuden efter det australske og amerikanske marked, hvor Spamfighter er ved at oprette lokale afdelinger.