De to danske online-magasiner SheVita og WhyCare har besluttet at gå sammen om en fælles tjeneste, der kommer til at hedde SheVita. I en pressemeddelelse fortæller firmaerne, at de to tjenester supplerer hinanden; WhyCare har fokus på sundhed, mens erhverv og karriere har topprioritet hos SheVita.
Den praktiske integration af de to sites skal finde sted over de kommende måneder. Direktør for det nye selskab bliver Malene Brandt, som i dag er direktør for WhyCare.
Det nye fusionerede selskab har planer om at brede sig fra Internet til print- og tv-mediet. "Vi ser på yderligere muligheder for fortsat at styrke vores position. Der er et stort potentiale i at udvide vores aktiviteter til også at omfatte printudgivelser og TV-programmer," fortæller Peter Kragh Halling, bestyrelsesformand for SheVita.
"Med vores 100.000 månedlige brugere er det oplagt, at indfri deres ønsker om at udgive et seriøst printmagasin til den voksne kvinde," siger Malene Brandt. Sammenlægningen skal også gøre tjenesten mere interessant for annoncører.