Debitel mister 50.000 kunder

Debitel mistede næsten 50.000 kunder i 2004. Til trods for kundeflugten formåede selskabet at øge både sin omsætning og sit nettoresultat.

Teleselskabet Debitel mistede næsten 50.000 kunder i 2004. Men på trods af den massive kundeflugt formåede selskabet at øge både sin omsætning og sit nettoresultat, så selskabet nu giver et pænt overskud.

Debitels samlede kundebase skrumpede ind fra 454.581 i 2003 til 406.278 kunder i 2004 - det er et fald på 11 procent. Men i samme periode steg omsætningen fra 930 millioner kroner til 956 millioner kroner. Nettoresultatet voksede med 110 procent fra 10 millioner i 2003 kroner til 21 millioner kroner i 2004.

»Jeg synes, det er et solidt regnskab, og set i lyset af at der er mange spillere og hård konkurrence på det danske marked, er jeg ganske godt tilfreds. Man må også huske på, at for eksempel Telia og Tele2 aldrig har formået at skabe et overskud på det danske marked. Det er i sig selv en præstation at kunne skabe overskud her i Danmark, og når regningen til Sonofon skal betales, skal det altså gøres i kroner og øre og ikke i kunder,« siger administrerende direktør, Per Lyngbak Nielsen, til ComON.

Debitel forklarer den stigende omsætning og det voksende overskud med, at de eksisterende kunder ringer mere og sender flere sms'er end tidligere.

Det samlede minutforbrug steg med 9 millioner minutter til i alt 233 minutter i 2004. Stigningen i sms'er har været endnu større og voksede således med 32 millioner sms'er til i alt 300 millioner sms'er i 2004.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere