Hvordan får man succes med elektronisk handel på nettet? Hvis man skal tro en ny undersøgelse fra det internationale analysefirma IDC, handler det om rækkevidde, kundeloyalitet, markedsføring og innovation. IDC har gennemført en spørgeskema-undersøgelse med deltagelse fra flere af de mest succesrige amerikanske Internet-forretninger, og resultatet viser, at erobringen af nye kunder og opbygningen af loyalitet hos kunderne står i højsædet. Firmaer, der forsøger at få succes på nettet, skal ifølge IDC primært være gode til at øge deres rækkevidde til nye kunder og bevare dem, så de bliver ved at handle i butikken. Af deltagerne i undersøgelsen satsede 92 pct. aktivt på at øge kundernes loyalitet, og 75 pct. benyttede personalisering af web-siderne for at gøre dem mere attraktive for kunderne.
Ifølge undersøgelsen koster det i gennemsnit seks millioner dollars at starte en Internet-forretning, og yderligere 4.3 millioner dollars om året i vedligeholdelse.