I sidste uge gav Joost atter lyd fra sig.
Men selv om idéen sikkert har været at forsikre omverdenen om, at firmaet og håbet stadig lever, så har udmeldingen fået præcis den modsatte effekt.
Joost oplyste, at firmaet, der oprindeligt ville revolutionere tv-kigning på nettet, nu var i gang med endnu en omrokering.
Denne gang er der tale om, at Joost vil til at sælge white-label udgaver af sit tekniske setup. Det vil med andre ord sige, at firmaets tekniske løsninger sælges til andre virksomheder, som måske kan nyde godt af Joosts video-distribution, som firmaet ikke selv har haft held til at omsætte til en ny Skype-succes.
Engros-projektet skulle træde i kraft om kort tid.
I Joosts egen omtale af projektet omtales det ikke, men andre har ikke være sene til at kæde engros-projektet sammen med en lukning af den oprindelige Joost-tanke.
Firmaet forsikrer, at Joost.com lever videre på trods af engros-projektet. Men Joosts akilleshæl har hele tiden været, at indholdsleverandørerne har været tilbageholdende med at indgå aftaler. Og kritikere mener, at det næppe bliver lettere for Joost at lave aftaler i fremtiden - hvis Joost ikke prioriterer sin egen portal.
Den højtprofilerede chef Mike Volpi har også forladt Joosts daglige ledelse i denne måned. Sammen med ham forsvinder en stor portion medarbejdere og de fleste i det hollandske center.
Joost blev sat i søen med en enorm sæk venturekapital på 45 millioner dollar, men det er nu tvivlsomt, om pengene resulterer i en succes som Kazaa eller Skype.