Tele2 taber mange klagesager

En opgørelse fra Teleankenævnet viser at Tele2 stadig modtager flest klager, og privatkunderne får ofte medhold i deres krav mod selskabet.

Selvom Tele2 har en relativt lille markedsandel i Danmark får Teleankenævnet uforholdsmæssigt mange klager over selskabet, skriver Industriens Dagblad. Tele2 har kun 14,8 pct. af de danske fastnet-kunder, men selskabet repræsenterer 34,1 pct. af de klager, Teleankenævnet modtog sidste år inden for fastnet-telefoni.

Når det gælder internet står Tele2 for 46 ud af 112 klager over internetudbyderne, selvom selskabet kun har en beskeden markedsandel på 12,2 procent.

Hos Tele2 forklares tallene med, at selskabet er vokset så hurtigt, at man ikke har nået at tilpasse alle sine systemer.

»Vi må se på udviklingen. Branchen har gjort det bedre, og Tele2 har især gjort det bedre end 2004. Men selvom vi har forbedret os markant, er vi slet ikke i mål. Internt er vi bestået, men over for kunderne er vi dumpet, for vi har for mange sager stadigvæk,« siger Tele2's direktør Thomas Nistrup til Industriens Dagblad.

Ifølge Forbrugerrådet er det især dårlig betjening og manglende levering af bestilte ydelser, der klages over. Og klagerne får ofte medhold.

Sidste år fik kunderne helt eller delvis medhold i 37 ud af 75 klager over Tele2. Til sammenligning fik TDC's kunder kun medhold i 21 ud af 134 sager.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere