Selvom Tele2 har en relativt lille markedsandel i Danmark får Teleankenævnet uforholdsmæssigt mange klager over selskabet, skriver Industriens Dagblad. Tele2 har kun 14,8 pct. af de danske fastnet-kunder, men selskabet repræsenterer 34,1 pct. af de klager, Teleankenævnet modtog sidste år inden for fastnet-telefoni.
Når det gælder internet står Tele2 for 46 ud af 112 klager over internetudbyderne, selvom selskabet kun har en beskeden markedsandel på 12,2 procent.
Hos Tele2 forklares tallene med, at selskabet er vokset så hurtigt, at man ikke har nået at tilpasse alle sine systemer.
»Vi må se på udviklingen. Branchen har gjort det bedre, og Tele2 har især gjort det bedre end 2004. Men selvom vi har forbedret os markant, er vi slet ikke i mål. Internt er vi bestået, men over for kunderne er vi dumpet, for vi har for mange sager stadigvæk,« siger Tele2's direktør Thomas Nistrup til Industriens Dagblad.
Ifølge Forbrugerrådet er det især dårlig betjening og manglende levering af bestilte ydelser, der klages over. Og klagerne får ofte medhold.
Sidste år fik kunderne helt eller delvis medhold i 37 ud af 75 klager over Tele2. Til sammenligning fik TDC's kunder kun medhold i 21 ud af 134 sager.