For seks år siden annoncerede 89.000 virksomheder via Google. Nu er tallet op mod 1,5 million.
Google har hidtil hemmeligholdt antallet af kunder, men i en ansøgning til de amerikanske myndigheder opgiver de tallet til en million i 2007.
Det tal vurderer Ben Schachter fra UBS er vokset til mellem 1,3 til 1,5 millioner kunder siden.
"Det er et tal, som rigtigt mange mennesker har været interesseret i rigtig længe. Flere annoncører betyder større indtægter for hver eneste søgning: Flere søgninger vil matche annoncer og annoncører vil kæmpe om høje placeringer på de mest populære søgninger," siger han til New York Times.
Schachter mener, at tallet afslører, at Google stadig har masser af mulighed for at vokse sig langt større.
Hver annoncør bruger i gennemsnit 16.000 dollars om året. Ganget med 1,5 million kunder giver det en indtægt på mere end 130 milliarder kroner om året.
Antallet af annoncører var 89.000 i 2003, 201.000 i 2004, 360.000 i 2005 og 600.000 i 2006.
I lighed med en langt række andre virksomheder i it-branchen er Google yderst nærige med konkrete tal, og selskabets værdi bygger på skøn og forventninger til fremtiden. Derfor har de nye tal vakt opsigt.