Musikkæden HMV (His Masters Voice) har for alvor mærket konkurrencen fra internet-baserede konkurrenter.
Det seneste regnskabsår viser, at indtjeningen er faldet fra næsten 100 millioner pund før skat til 48,1 millioner pund i den gamle gesjæft.
Halveringen af virksomhedens indtjening begrundes især med konkurrencen fra supermarkeder og e-handel, som HMV har været for langsom til at reagere på.
HMV er først i år for alvor fået fart på sin internettilværelse med en hjemmeside, som skal stå for 20 procent af virksomhedens indtjening inden tre år.
HMVs søstervirksomhed - bogkæden Waterstones - er ligeledes ved at omstille sig til konkurrencen fra Amazon. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten i dag.
»Vores markeder er under dybtgående forandring. Underholdning skabes og forbruges på helt andre måder, hvilket lægger pres på traditionelle detailformater,« lyder udmeldingen fra direktør Simon Fox.