Svenske Ericsson går nu til filmen for at skaffe nye kunder. Mobiltelefonproducenten har indgået en aftale med Paramount Pictures der betyder, at Ericsson får vist en række mobiltelefoner i den kommende Tomb Raider-film, hvor skuespillerinden Angelina Jolie portrætterer den populære action-kvinde.
Blandt andet vil man kunne se Lara Croft udstyret med Ericssons Bluetooth baserede håndfrie sæt.
Med aftalen håber Ericsson, at firmaet kan forbedre sin status hos de yngre og imagebevidste kunder, skriver Reuters.
- Tomb Raider kampagnen er et forsøg på at fortælle vores kunder, at vi stadig laver smarte telefoner, fortæller Peter Bodor fra Ericsson.
Product placement er blevet en vigtig del af større firmaers reklamekampagner. Tidligere har blandt andet Nokia haft telefoner med i filmene Charlies Angels og The Matrix. Ligesom biler fra BMV har kunnet ses i flere James Bond film.
Det forventes at Ericsson løfter sløret for sine nyeste mobiltelefoner i forbindelse med premieren på Tomb Raider filmen til sommer.