Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 9. september 2005.
3Dfacto fået sin første globale kunde, og nu er jagten gået ind på partnere verden over.
GLOBALISERING
Der er for alvor kommet hul på bylden for den danske it-virksomhed 3Dfacto. En af verdens største industrivirksomheder, ABB, har netop valgt, at den fremover kun vil bruge 3Dfactos softwareløsning, når kundeemner skal konfigureres i salgsprocessen. Det er første gang, 3Dfacto lander en kunde med interesser over hele verden.
3Dfacto udvikler en konfigurator, der er i stand til at visualisere emner, som en virksomhed ønsker at få produceret. Det kan være et produktionsanlæg, samlebånd, robotter, ventilering eller andet.
Hidtil er det tekniske tegnere, der efter sælgerens anvisninger har prøvet af få stålstykkerne til at passe sammen på papiret. Men med 3Dfactos visuelle konfigurator er sælgeren i stand til ude hos kunden at sammensætte den løsning, som kunden er interesseret i, og printe den ud.
Partnerjagten gået ind
3Dfacto kalder aftalen med ABB for en blåstempling af produktet, og nu skal succesen bruges optimalt.
- Vi er netop i gang med at identificere potentielle kunder og potentielle partnere i først og fremmest Europa. Vi ser blandt andet på mulige partneres kundekredse for at se, om de har kunder, der passer til vores produkt. Vi har ikke noget imod at komme med en gulerod til vores partnere ved at kunne pege på en bestemt virksomhed, der kunne være interessant, siger administrerende direktør i 3Dfacto Thomas Randrup.
Det første svenske firma har allerede vist interesse som forhandler og sender om kort tid tre mand til uddannelse i Danmark.
Billedtekst:
Administrerende direktør i 3Dfacto Thomas Randrup har netop fået sin første globale kunde i hus.
Foto: Torben Klint