Xerox vil satse på service

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 1. april 2005.


Det er ikke tilstrækkeligt at lange kasser over disken, når fremtidens printløsninger skal sælges. Xerox ønsker at kunne
klare hele dokumenthåndteringen for kunderne, uanset om det er på papir eller elektronisk

PAPIR ELLER EJ Dokumenter er i dag ikke nødvendigvis et stykke papir. Øget fokus på elektronisk dokumenthåndtering får nu Xerox til at skifte spor og i fremtiden satse på at sælge dokumentløsninger frem for at sælge bokse.
Det kan eksempelvis være, når en produktionsvirksomhed skal levere produktdokumentation til eksportmarkederne. Frem for selv at sørge for print og distribution af eksempelvis manualer overlades hele opgaven til Xerox, der sørger for, at de lokale salgskontorer rundt om i verden får den ønskede dokumentation i de ønskede formater.
- I øjeblikket udgør service 15 procent af vores omsætning, men det er vores intention, at dette tal skal øges markant. Formentlig til omkring 50 procent, siger Armando Zagalo de Lima, der er Xerox' europæiske chef og netop har været i Danmark.
Maskiner er maskiner
Årsagen til skiftet hos Xerox er ifølge Armando Zagalo de Lima, at der ikke er den store forskel på de enkelte maskiner. Hardware i sig selv er ikke relevant, selv om han fastholder, at Xerox stadig vil dedikere en betydelig del af sin omsætning til forskning og udvikling af produkter.
Her er det først og fremmest de meget store og komplicerede løsninger, som Xerox vil satse på selv at udvikle, mens andre producenter ifølge Armando Zagalo de Lima godt kan producere de mindre og mere standardprægede maskiner.
- Det handler om, om vi kan gøre en forskel. Hvis vi ikke kan tilføre et produkt en væsentlig ekstra kvalitet, er det ikke utænkeligt, at vi vil tage andre producenters produkter ind og give dem et Xerox-label, siger han.
Print ikke vigtigt
Armando Zagalo de Lima afviser dog, at der vil være områder i produktlinien, hvor man ikke finder Xerox-maskiner.
- Vi har lært af tidligere tiders fejltagelser. Hvis man vil være en seriøs leverandør, er man nødt til at kunne dække det totale spekter. Derfor vil Xerox også levere i alle kategorier, siger han.
Men kasserne i sig selv gør det ikke. Kravene fra virksomheder er en total håndtering af dokumentfremstillingen, og Xerox ønsker at fokusere mere på netop salg af dokumentløsninger. Det være sig til print eller i digital form.
- Vi har leveret løsninger, hvor det er kunden selv, der bestemmer, i hvilket format dokumenterne skal leveres. Er det print, kommer de på print. Ønsker man dem elektronisk, kommer de ud elektronisk. For os er det vigtigste ikke, om der kommer et print ud, for os er det vigtigste at få solgt en sammenhængende løsning, der gør en forskel for kunden, siger Armando Zagalo de Lima.
Strategien for Xerox er, at kunder skal outsource så meget af deres print som muligt. Noget som koncernen på verdensplan allerede gør for en række meget store kunder, men Armando Zagalo de Lima understreger, at det ikke er noget som udelukkende er relevant for store virksomheder.
- Dokumenter er som regel en overset faktor i de fleste virksomheder. Det er ikke alle virksomheder, der har et samlet overblik over deres samlede behov for print. Tit er det meget mindre, end virksomhederne tror, og det er blandt andet denne form for service, som vi gerne vil tilbyde også mindre virksomheder, siger han.

Billedtekst:
- Vi har lært af tidligere tiders fejltagelser. Hvis man vil være en seriøs leverandør, er man nødt til at kunne dække det totale spekter. Derfor vil Xerox også levere i alle kategorier, siger Armando Zagalo de Lima, der er Xerox' europæiske topchef.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Send dine legacysystemer på pension og invitér standardløsninger indenfor

Legacysystemer er rygraden i mange organisationers it-infrastruktur, men før eller siden er det tid til at sige farvel og skifte til en eller flere standardløsninger. Vi udforsker scenarier og muligheder, der gør det muligt at rykke videre. Hvad er businesscasen? Hvilke krav stiller skiftet til din forretning og jeres processer? Hvordan

08. oktober 2024 | Læs mere


Dynamics 365 & Business Central - AI og branchemoduler

Udforsk, hvordan du kommer godt i gang med Business Central, får hjælp til at tilpasse platformen til dine behov og får mest ud af din ERP-løsning med begrænsede ressourcer.

23. oktober 2024 | Læs mere


Årets CISO 2024

Vær med når Computerworld, Dansk Erhverv og Rådet for Digital Sikkerhed tager temperaturen på trusselslandskabet lige nu, og giver dig overblikket over de nyeste trusler, de mest aktuelle tendenser og de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

24. oktober 2024 | Læs mere